Instrukcja dotyczy utworzenia dwóch kont sip dla dwóch urządzeń , konfiguracje komunikatora x-lite na komputerze klienckim z Windows , oraz na smartfonie podłączonym po wifi do tej samej sieci z komunikatorem zoiper. Wykonanie testowego połączenia między nimi.
Konto SIP w centrali SteelConnect
Założenia:
Wszystkie urządzenia znajduję się w tej samej sieci
Sieć: 192.168.0.0/24
Adres centrali: 192.168.0.51
Środowisko pracy:
**
OS: FreePBX
Centrala: SteelConnect
**
Instrukcja step by step
01 Logowanie do centrali
Logujemy się na konto admina za pomocą przeglądarki pod adresem: http://192.168.0.51/admin/config.php#
defaultowy login/password to admin/admin.
02 Konta SIP w centrali
-Przechodzimy do zakładki (górne menu) Application -> Extensions (adres url http://192.168.0.51/admin/config.php?display=extensions)
-W polu Device wybieramy „Generic CHAN SIP Device” i potwierdzamy przyciskiem Submit.
-W polu „User Extension” wpisujemy numer usera w tym przykładzie „110” a w polu Display Name – nazwe konta do wyświetlania w panelu admina jak i w telefonie jako CID(name).
-W polu secret wpisujemy hasło (musi się składać z minimum dwóch dużych i małych liter i dwóch cyfr) – dla tego przykładu niech będzie „PAssword11”
-I klikamy na samym dole przycisk submit.
-Analogicznie dodajemy drugie konto, dla danego przykładu niech będzie:
„User Extension” - 120
„Display Name” – Drugi
„Secret” – “Password22”
-Po użyciu przycisku submit wciskamy czerwony przycisk na samej górze „Apply Config ” aby przeładować zmiany w centrali.
03 Komunikator X-Lite
- Przechodzimy na komputer z Windows i uruchamiamy program X-lite. Na programie klikamy prawy przycisk myszy i wybieramy „SIP Account Settings”, w następnym oknie wciskamy przycisk „Add…”
-W polach wpisujemy dane do pierwszego konta:
Display Name – Pierwszy (nie ma znaczenia)
User name – 110 (nazwa usera konta z centrali)
Password – Password22 (hasło tego konta z centrali)
Authorization user name - 110 (nazwa usera )
Domain – 192.168.0.51 (adres ip centali)
-I klikamy zastosuj a potem ok oraz close. I powinnyśmy mieć informacje na komunikatorze – Rady , tak jak na załączonym obrazku poniżej.
04 Smartphone - ZOIPER
- Teraz nadszedł czas na konfiguracje smartfona.
Ściągamy i instalujemy program „ZOIPER” z gogle play.
W programie ZOIPER wciskamy przycisk Config w prawym górnym rogu, następnie wybieramy Accounts -> Add account , na pytanie czy posiadamy konto wciskamy „YES” a następnie „Manual configuration” , wybieramy „SIP”.
W polach wpisujemy dane drugiego konta:
Account name: 120
Host: 192.168.0.51
Username: 120
Password: PAssword22
Authentication user: 120
Następnie klikamy przycisk “Save” , na ekranie telefonu powinniśmy mieć nazwę usera , w naszym przypadku 120 oraz zielony ptaszek po lewej stronie co oznacza że ZOIPER podłączył się i zalogował prawidłowo do centrali.
Wykonujemy testowe połączenia z komunikatora na telefon – numer 120 , oraz z telefonu na komunikator nr. 110.
Telefony możemy obejrzeć w historii połączeń na centrali po zalogowaniu się na konto admina w zakładce Reports -> CDR Reports , wciskamy serach.